فیلد قوانین و مقررات در فرم های آنلاین، مکانی برای قرار دادن اطلاعات قانونی است که کاربران باید قبل از ارسال فرم، آن را بخوانند و بپذیرند. این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد:

🔹 طراح فرم اجازه دارد پاسخ شما را با دیگران به اشتراک بگذارد.

🔹 طراح فرم اجازه دارد تمامی اطلاعات فروشگاه شما را در سامانه ثبت کند.

🔹 سایر سیاست های قانونی که کاربران باید از آنها آگاه باشند.

با استفاده از فیلد قوانین و مقررات، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران از ماهیت اطلاعات شخصی که جمع آوری می کنید و نحوه استفاده از آن آگاه هستند. همچنین می توانید از خود در برابر ادعاهای قانونی در صورت نقض قوانین یا مقررات محافظت کنید.

فیلد قوانین و مقررات در فرم‌های آنلاین اشاره به موافقت با شرایط و قوانین مربوط به ثبت نام یا درخواست آنلاین دارد.

معمولا در ابتدای یک فرم آنلاین توضیحی در مورد قوانین و مقررات مربوط به ثبت اطلاعات آن فرم ارائه می‌شود. سپس در پایان فرم جعبه‌ای قرار می‌گیرد که کاربر باید علامت تیک بزند تا نشان دهد با تمامی شرایط و قوانین مذکور موافق است.

به طور مثال در یک فرم ثبت‌نام دانشگاه، قوانین ممکن است شامل مواردی مانند پرداخت شهریه وقت، حفظ محرمانه بودن اطلاعات و… باشد. کاربر باید تیک جعبه‌ی مربوط به قوانین و مقررات را بزند تا نشان دهد با آنها موافق است.

🔸پیش نمایش این فیلد هم در دیجی فرم به شکل زیر است:


در سامانه های فرم ساز آنلاین فیلد قوانین و مقررات دارای مقادیر پیش فرض است و امکان ویرایش آن وجود ندارد اما در فرم ساز دیجی فرم، می توانید هر متنی که مد نظرتان است را در این قسمت قرار دهید.
و همچنین از این فیلد می توان در ساخت تمامی فرم های پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی، مسابقه، ازمون، ثبت نام، ثبت اطلاعات و ثبت سفارش استفاده کرد و هیچ محدودیتی ندارد.
یکی دیگر از امکانات فرم های دیجی فرم این است که می توان فیلد را اجباری کرد تا کاربر حتما این قسمت را تکمیل کند و اگر تکمیلش نکند، اطلاعات فرم او ثبت نخواهد شد.

کاربردهای استفاده از فیلد قوانین و مقررات در فرم‌های آنلاین:

⬅️ اطمینان از مطلع شدن کاربر: کاربر باید قوانین را بخواند و قبول کند.

⬅️ ایجاد مسئولیت‌پذیری: کاربر به رعایت قوانین الزام دارد و در غیر این صورت مسئول خواهد بود.

⬅️ جلوگیری از اختلافات: وجود قوانین شفاف احتمال ایجاد اختلافات را کاهش می‌دهد.

⬅️ حفظ حقوق طرفین: قوانین حقوق و تکالیف کاربر و سامانه را مشخص می‌کند.

⬅️ ارتقاء اعتماد: کاربر با شرایط شفاف‌تر اعتماد بیشتری به سامانه خواهد داشت.


بنابراین فیلد قوانین و مقررات برای اطمینان از موافقت کاربر با شرایط استفاده از سرویس در فرم آنلاین است و حتما از کاربر بخواهید قبل از ارسال فرم، شرایط را بخواند و بپذیرد.

https://digiform.ir/

دسته بندی شده در: