📍فرهنگ شرکت چیست؟
فرهنگ شرکت ارزش ها، رفتارها، سبک های کاری و شیوه های مشترکی است که نحوه کار کارکنان را به صورت فردی و بین یکدیگر مشخص می کند.

به گفته مایک زنی، “فرهنگ شرکت چیزی است که کارکنان هر روز در محل کار زندگی و تنفس می کنند.”

به عنوان مثال، برخی از مدیران شرکت‌ها می‌خواهند که کارمندانشان با کت و شلوار و کراوات مطابق تصویری که در ذهنشان وجود دارد، کار کنند، و شرکت دیگری با پوشیدن کفش‌های کتانی و گرمکن در محل کار، مشکلی ندارد. آنها فکر می کنند اگر راحت بودن آنها را بازدهی بیشتر می کند، پس بگذار راحت باشند! بنابراین، فرهنگ شرکت را می توان به چیزی کوچک خلاصه کرد.

به همین دلیل است که ما بهترین سوالات را برای پرسیدن در مورد فرهنگ شرکت جمع آوری کرده ایم تا در مورد آن اطلاعات کسب کنید. همچنین، مدیر یک شرکت می تواند یک پرسشنامه درباره فرهنگ شرکت را به اشتراک بگذارد.


📍 چرا سوالات فرهنگ شرکت بپرسید؟
وقتی برای موقعیتی در یک شرکت مصاحبه می‌کنید، به یاد داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که مورد بررسی قرار می‌گیرید. شما همچنین حق دارید در مورد شرکت سؤال بپرسید تا بفهمید که آیا می توانید به راحتی در محیط قرار بگیرید یا آنها همان چیزی هستند که به دنبال آن هستید. در پایان جلسه، مصاحبه کننده از شما می پرسد که آیا سؤالی دارید که می خواهید از آنها بپرسید. این لحظه شماست که سوالات خود را بپرسید.

شما باید چند سوال آماده داشته باشید تا از آنها بپرسید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید و باید آماده باشید و بدانید چه خواهید پرسید. برای داشتن یک ایده کلی، باید سوالاتی بپرسید زیرا دانستن موارد زیر مهم است:
🔸 محیط کار روزانه
🔸 تکنیک های حل مسئله
🔸 حمایت از کارکنان
🔸 فرکانس بازخورد

📍 15+ پرسش اساسی فرهنگ شرکت که باید بپرسید
🔹 محیط کار را چگونه توصیف می کنید؟
🔹 آیا محیط کار یک محیط مشارکتی است؟
🔹 از کدام فعالیت های تیم سازی راضی هستید؟
🔹 به کدام یک از راه هایی که شرکت موفقیت را جشن می گیرد علاقه دارید؟
🔹 عواقب اشتباه چیست؟
🔹 سبک مدیریت چگونه است؟
🔹 نظرتان در رابطه با نوع پوشش رسمی شرکت چیست؟
🔹 ارزش های اصلی شرکت چیست؟
🔹 انعطاف پذیری ترتیبات کاری چطور است؟
🔹 نظرتان درباره تعادل میان کار و زندگی برای شرکت چیست؟
🔹 کدام نوع از برنامه های آموزشی برای شما مفید است؟
🔹 آیا اینجا مکانی کافی برای افرادی است که می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند؟
🔹 آیا از سنت های خاص شرکت لذت می برید؟
🔹 روند شما برای ارائه بازخورد چیست؟
🔹 در سال های اخیر چه تغییراتی در فرهنگ شرکت ایجاد شده است؟
🔹 چه چیزی باعث افتخار شما برای کار در این شرکت است؟

📍 چگونه یک پرسشنامه فرهنگ شرکت ایجاد کنیم
ایجاد پرسشنامه فرهنگ شرکت با ابزارهای مناسب می تواند بسیار آسان باشد. می توانید از یک پرسشنامه فیزیکی استفاده کنید و پول، زمان و منابع را خرج کنید، یا می توانید یک نظرسنجی آنلاین ایجاد کنید که می تواند در وقت گرانبهای شما صرفه جویی کند.

⬇️ بیایید قدم به قدم نحوه ایجاد یک پرسشنامه فرهنگ شرکت را ببینیم:
🔰 به یک سامانه فرمساز آنلاین مانند digiform.ir بروید.
🔰 می توانید یک الگوی فرم پرسشنامه مناسب را انتخاب کرده و شروع به ویرایش کنید. (شما همچنین می توانید فرم خود را از ابتدا بسازید!)
🔰 سوالات را با توجه به هدف خود اضافه کنید و از انواع مختلف سوال استفاده کنید.
🔰 تنظیمات مورد نظر را بر روی فرم اعمال کنید.
🔰 در نهایت پس از ثبت نهایی، شما می توانید شروع به اشتراک گذاری پرسشنامه دیجیتال خود با کارکنان بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند، کنید.


📍 3 نکته برای ایجاد پرسشنامه فرهنگ بهتر شرکت
هنگامی که می خواهید درباره شرکت بدانید و تصمیم به تهیه پرسشنامه فرهنگ شرکت دارید، به نکات زیر توجه کنید. شما نمی توانید هر سوال ممکن را بپرسید. که خیلی طولانی و خسته کننده خواهد بود. در عوض، بر روی آنچه می خواهید تمرکز کنید.

⬅️ در مورد آنچه می خواهید بدانید تصمیم بگیرید: مهمترین چیز این است که با این سؤالات چه چیزی را می خواهید بفهمید. اولین قدم این است که هدف خود را مشخص کنید. زیرا، تنها در این صورت است که می توانید به طور موثر از سوالات استفاده کنید.

⬅️ سوالاتی را که می‌پرسید جمع آوری کنید: وقتی می‌دانید از پرسیدن این سؤال‌ها چه چیزی به دست می‌آورید، می‌توانید روی یافتن سؤال مناسب تمرکز کنید. مراقب باشید که آنها را خیلی طولانی یا پیچیده نکنید.

⬅️ جنبه های مختلف را پوشش دهید اما روی ارزش های اصلی تمرکز کنید: شما می دانید چه می خواهید بدانید و می دانید چه می خواهید بپرسید. در مورد موضوعاتی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، سؤالات مختلفی با انواع سؤالات متعدد داشته باشید.


فرهنگ شرکت چیزی است که زندگی روزمره کارکنان، جاه طلبی ها و عادات آنها را تشکیل می دهد. هر شرکتی فرهنگ شرکت خود را دارد، حتی زمانی که از آن آگاه نیست. هنگامی که یک مدیر یا مالک شرکت می خواهد عناصر دقیق فرهنگ شرکت خود را مشخص کند، به راحتی می تواند یک فرم رایگان پرسشنامه برای بررس فرهنگ شرکت ایجاد کند.

هر کسی به راحتی می تواند با استفاده از یک نظرسنجی هوشمند و موثر مانند دیجی فرم، پرسشنامه فرهنگ شرکت خود را بسازد.

دسته بندی شده در: