فیلد چند گزینه‌ای یکی از انواع فیلدهای فرم‌ های آنلاین دیجی فرم است که به کاربران این امکان را می دهد تا از گزینه های موجود در سوال یک مورد را به دلخواه انتخاب نمایند.
این فیلد در انواع فرم های ثبت نام، نظرسنجی، پرسشنامه آنلاین، ازمون انلاین ،مسابقه انلاین و سایر فرم ها قابل استفاده است و همچنین هزینه استفاده از فیلد چند گزینه ای در دیجی فرم رایگان است.

هنگامی که فیلد چند انتخابی را به فرم خود اضافه می کنید، امکان ویرایش سوال و گزینه های آن را دارید.
انواع نمودار و جداول برای تحلیل و آمار فیلد چند سوالی وجود دارند و همچنین این آمار با درصد هم نشان داده می شوند.
با توجه به وجود انواع نمودار و جدول، قدرت انتخاب برای تحلیل و آمار در دیجی فرم نسبت به فرم ساز های دیگر بیشتر است.



▪️ حالت آمار و نتایج به شکل جدول:
در جدول، داده‌ها به صورت سطرها و ستون‌ها قرار می‌گیرند. هر سطر معمولاً نشان دهنده یک مورد یا یک داده مستقل است، و هر ستون نشان دهنده یک ویژگی یا یک متغیر است.



▪️ نمودار ها و گزارشات در دیجی فرم به 4 حالت کلی تقسیم می شوند:
1) نمودار دایره ای
2) نمودار ستونی
3) درصد (نمودار میله ای)
4) جدول

▪️ نمودار دایره ای:
در این گونه نمودارها، داده‌ها به صورت دایره‌ای نمایش داده شده و به چند بخش تقسیم می‌شوند که هر بخش نشان دهنده یک مقدار نسبی است. اندازه هر بخش دایره به مقدار نسبتی متناظر با آن داده برای کل داده‌ها رابطه دارد. هر بخش با رنگی متفاوت مشخص شده است که در زیر نمودار راهنمای آن نمایش داده می شود.

و هنگامی که ماوس را روی یکی از قسمت های دایره قرار می دهیم، قسمت های دیگر کم رنگ می شوند و تعداد و عنوان آن قسمت نمایش داده می شود.




▪️ نمودار ستونی:
در این نمودار، داده‌ها به صورت مستقل در مقابل هم قرار می‌گیرند و هر ستون نمایانگر مقدار عددی متناظر با آن داده است.این نمودار هم هر بخش با رنگی متفاوت نمایش داده می شود و راهنمای آن در زیر نمودار قرار دارد. در بالای نمودار تعداد افرادی که گزینه را انتخاب کرده اند نمایش داده می شود.

و هنگامی که ماوس را روی یکی از ستون ها قرار می دهیم، رنگ آن ستون روشن تر می شود و تعداد و عنوان آن قسمت نمایش داده می شود.




▪️ نمای دیگر نشان دادن آمار درصد است:
در این قسمت، نتایج و آمار به شکل درصد معمولا به صورت عددی با علامت درصد (%) نمایش داده می‌شوند. درصدها ابزاری مفید برای درک داده ها و اطلاعات هستند. آنها می توانند شما را یاری کنند تا تغییرات را ببینید و روندها را تشخیص دهید.در این قسمت هم، سوال فیلد، تعداد و عنوان رای ها و درصد آن ها نمایش داده می شود.


با امکان استفاده از فیلد چند انتخابی در فرم ها، می توانید کیفیت طراحی سوالات را بهبود ببخشید. فرم ساز آنلاین دیجی فرم تمامی امکاناتی که در این مقاله به آن اشاره شد را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و با ساخت فرم در این سامانه می توانید تجربه کاربری بهتر و اسان را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

دسته بندی شده در: