فیلد شغل/سمت، بخشی از فرم است که شغل یا سمت شخص را دریافت می‌کند. این فیلد معمولاً یک فرمت متنی یا کادر متنی است که کاربر باید شغل یا سمت خود را در آن وارد کند.

سامانه آنلاین دیجی فرم، یک ابزار برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق اینترنت هستند که در آن انواع فرم های ثبت اطلاعات، مسابقه، ثبت نام، ثبت سفارش، نظرسنجی، آزمون و… را می توان ایجاد و استفاده کرد.

فیلد شغل/سمت در فرم های آنلاین می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود.
💠 برخی از کاربردهای رایج عبارتند از:

🔹 شناسایی کاربر: فیلد شغل/سمت می‌تواند برای شناسایی کاربر و تخصیص خدمات مناسب استفاده شود. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ممکن است از فیلد شغل/سمت برای ارائه تخفیف‌های ویژه به کاربران شاغل استفاده کند.
🔹 تخصیص خدمات مناسب: از این فیلد می توان برای تخصیص خدمات مناسب به کاربر استفاده شود. برای مثال، یک سازمان دولتی ممکن است از فیلد شغل/سمت برای ارائه خدمات ویژه به کاربران شاغل در بخش دولتی استفاده کند.
🔹 ارزیابی صلاحیت: این فیلد می‌تواند برای ارزیابی صلاحیت کاربر برای دریافت خدمات یا محصولات استفاده شود. مثلا، یک شرکت بیمه ممکن است از فیلد شغل/سمت برای تعیین شرایط دریافت بیمه استفاده کند.


فیلد شغل/سمت به شکل زیر در صفحه کاربر نمایش داده می شود:



بنابراین، فیلد شغل/سمت می‌تواند در فرم های مختلفی مانند فرم ثبت نام در یک سرویس آنلاین، فرم درخواست خدمات دولتی و فرم استخدام استفاده شود.

دسته بندی شده در: