فرم‌های آنلاین به عنوان روشی بسیار محبوب برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران به ویژه در بستر وب رواج پیدا کرده اند. در این فرم‌ها، کاربران اغلب نیاز به ارسال اطلاعات شخصی خود، از جمله تصویر پرسنلی دارند. برای این منظور، فیلد آپلود تصویر پرسنلی به عنوان یک قابلیت مهم در فرم‌های آنلاین دیجی فرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد فیلد آپلود تصویر پرسنلی:
فیلد آپلود تصویر پرسنلی امکان انتخاب و ارسال تصویر پرسنلی توسط کاربران را فراهم می‌کند. برای بارگزاری تصویر، ابتدا کاربر روی فیلد کلیک می کند و با زدن دکمه ی انتخاب فایل تصویر مورد نظر را از فایل ها انتخاب می کند و آن را آپلود می کند.


از کاربردهای فیلد آپلود تصویر پرسنلی در فرم های آنلاین:

1) تشخیص هویت فرد: در فرم‌هایی مانند فرم ثبت نام و ثبت اطلاعات، استفاده از تصویر پرسنلی می‌تواند باعث شود هویت فرد تکمیل کننده را تشخیص دهید.

2) استفاده از آن برای فرم های مربوطه به رزومه و شغل: در فرم‌هایی مانند پرسشنامه آنلاین که برای جذب و سنجیدن نیروی جدید استفاده می شود، ارسال تصویر پرسنلی می‌تواند به ارتقای شناخت و اولویت‌بندی متقاضیان کمک کند. کارفرماها و بررسی‌کنندگان می‌توانند با دیدن تصویر پرسنلی، به شناخت بهتری از فرد دست پیدا کنند و تصمیم‌گیری مناسب‌تری را در انتخاب و استخدام افراد انجام دهند.

در فرم های آنلاین دیجی فرم می توانید اجباری بودن یا نبودن این فیلد را تنها با تیک زدن گزینه “اجباری” مشخص کنید. هنگامی که این گزینه فعال باش، تا فرد تکمیل کننده عکس را بارگزاری نکند امکان ثبت نهایی فرم برای او وجود ندارد.


همچنین، می توانید با زدن گزینه ویرایش، توضیح تصویر پرسنلی را تغییر دهید و متنی که مورد نظرتان هست را جایگزین آن کنید.


و می توان شرط گذاری هم بر روی این فیلد قرار داد تا اگر برای مثال فیلد چند گزینه ای ایجاد کردید و فرد گزینه “کارمند” را انتخاب نمود، در اینصورت فیلد تصویر پرسنلی برایشان نمایش داده شود و اگر گزینه دیگری (برای مثال: “کارفرما”) انتخاب نمود این فیلد نمایش داده نشود.

با توجه به وجود فرم ساز های قوی مانند دیجی فرم که امکانات بسیاری دارد، فیلد آپلود تصویر پرسنلی هم یکی از آن امکانات است که اهمیت بسیار بالایی دارد و در بعضی از فرم ها برای افراد بسیار مهم و ضروری است که از فیلد تصویر پرسنلی استفاده نمایند.

دسته بندی شده در: