فرم‌های آنلاین دیجی فرم جزء ابزارهای مهم در جمع‌آوری اطلاعات از کاربران و مخاطبان هستند. فیلد کیفیت یکی از اصلی‌ترین عناصری است که در طراحی انواع فرم‌های آنلاین مانند نظرسنجی و پرسشنامه آنلاین باید مورد توجه قرار گیرد.

فیلد کیفیت در واقع فیلدی است که به کاربر اجازه می‌دهد بازخورد خود را در مورد سوالی که در فرم مطرح شده است به شکل مستقیم نمایش دهد.

فیلد های کیفیت در دیجی فرم به 4 شکل نمایش داده می شوند و هزینه استفاده از این فیلد در فرم ها رایگان است و در ادامه مقاله می توانید انواع آن را مشاهده کنید. با استفاده از این فیلد ها می توانید کیفیت کسب و کار یا خدمات خود را از نظر کاربران بسنجید و در روند آن بهبود ایجاد کنید.


1) فیلد کیفیت شکلک قلب:
شکلک قلب معمولا به عنوان یکی از انتخاب‌های فیلد کیفیت برای نمایش علاقه و رضایت کاربران از محصول، خدمات یا تجربه‌های ارائه شده، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در یک فرم پرسشنامه آنلاین، ممکن است فیلد کیفیت با چندین انتخاب مختلف شامل عدد، ستاره، صورت خندان و قلب باشد اما شکلک قلب به عنوان یک انتخاب نشان دهنده رضایت بیشتر است.

وقتی کاربر بر اساس کیفیت یکی از این شکلک ها را انتخاب می کند، به شکل زیر تغییر می کنند:



2) شکلک های حالات صورت:
از این شکلک ها در فرم‌های آنلاین دیجی فرم برای نمایش احساسات و عواطف مختلف کاربران استفاده می‌شود. این ایموجی‌ها معمولا به عنوان گزینه‌هایی در فیلد کیفیت ارائه شده و کاربران می‌توانند با انتخاب هر یک از آن‌ها، احساس و نظر خود در مورد محتوا، محصول یا خدمات را نشان دهند.شکلک صورت‌ها شامل انواع مختلفی از صورت‌های احساسی، از جمله صورت خندان، صورت ناراحت، صورت عصبانی، صورت خجالتی و غیره هستند. مثالی از استفاده از شکلک صورت در فیلد کیفیت، می‌تواند در یک فرم ارزیابی رستوران باشد. در این فرم نظرسنجی، کاربران می‌توانند با انتخاب یکی از گزینه‌های صورت، علاوه بر ارائه نظرات خود در مورد غذا و خدمات، احساسات خود را نیز نشان دهند. به عنوان مثال، با انتخاب صورت خندان، کاربران می‌توانند نشان دهند که از غذا و خدمات رستوران راضی بوده‌اند و با انتخاب صورت ناراحت، می‌توانند نظرات منفی خود را در مورد غذا و خدمات ارائه کنند.

پس از انتخاب یکی از آنجا رنگ شکلک های دیگر تغییر می کند:


3) شکلک های ستاره:
از شکلک ستاره برای نمایش رتبه‌بندی و امتیاز دادن به محصولات، خدمات و تجربیات مختلف در فرم‌های آنلاین استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد، از جمله در فیلد کیفیت در فرم‌های آنلاین نیز استفاده می‌شود.در این نوع فیلدها، کاربران می‌توانند با انتخاب تعدادی ستاره، امتیاز خود را برای سازندگان فرم ارسال کنند.

و تا هر میزانی که از کیفیت خدمات رضایت دارند به شکل زیر تغییر می کند:


4) شکلک لایک:
از شکلک لایک برای نمایش رضایت و پسندیدن یک محتوا، محصول یا خدمات مختلف استفاده می‌شود و کاربران می‌توانند با انتخاب این ایموجی، نشان دهنده رضایت خود از محتوا، محصول یا خدمات مورد نظر باشند.

و تا هر میزانی که از کیفیت خدمات یا کسب و کار رضایت دارند به شکل زیر تغییر می کند:

یکی دیگر از امکانات دیجی فرم که می توان آن اشاره نمود، این است پس تکمیل فرم توسط کاربر،
می توانید با استفاده از آمار و تحلیلی که در فرم ها وجود دارد به صورت کاملا واضح و دقیق گزارشی تهیه کنید که در آن نشان دهد چند درصد از کاربران تا چه میزانی از خدمات شما رضایت مند بوده اند. این آمار برای هر کدام از شکلک ها به صورت زیر نمایش داده می شوند:

یکی


در کل، استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌ها در فرم‌های آنلاین دیجی فرم، از جمله فیلد‌های کیفیت، به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی احساسات و نظرات خود را ارائه دهند و به سازندگان فرم‌ها کمک می‌کند تا نیازهای کاربران را بهتر درک کنند.
بنابراین، اضافه کردن فیلد کیفیت به فرم‌های آنلاین از جمله فرم نظرسنجی بسیار مهم است و می‌تواند بهبود کیفیت داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، بهبود تجربه کاربری کاربران و با تحلیل با استفاده از نمودار های میله ای (درصد) می توانید ارتقای کیفیت سیستم را به همراه داشته باشد.

دسته بندی شده در: