فرم‌ساز آنلاین یک ابزار است که به شما امکان می‌دهد فرم‌های الکترونیکی را به صورت آنلاین ایجاد و مدیریت کنید. استفاده از فرمساز دیجی‌فرم می‌تواند به شما کمک کند تا فرایند جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مشتریان را بهبود بخشید. شاید برایتان سوال باشد که چطور با استفاده از یک فرم آنلاین می توان اطلاعاتی را از مشتریان جمع آوری و آنها را تحلیل کرد؟ باید بگویم که یکی از مهم ترین اهداف سامانه دیجی فرم، امکان تحلیل داده ها است.


اولین قدم درطراحی فرم الکترونیکی این است که باید هدف خود را در جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مشتریان مشخص کنید. سپس با استفاده از فرمساز دیجیفرم، فرم مورد نظر خود را طراحی کنید و لینک آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. هنگامی که مشتریان به فرم پاسخ می‌دهند، پاسخ‌ها در پنل مدیریت دیجی‌فرم ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید پاسخ‌ها را به صورت زنده مشاهده کنید و یا آن‌ها را در قالب فایل‌ اکسل دریافت کنید.

 📍 با استفاده از امکانات تحلیلی این فرمساز آنلاین، می‌توانید داده‌های جمع‌آوری شده را تحلیل کنید. نمودارها و جدول ابزارهای قدرتمندی هستند که در قسمت تحلیل و گزارش دیجی فرم وجود دارند و به شما کمک می‌کنند تا داده‌های مشتریان را تحلیل و مورد بررسی قرار دهید:


🔰 نمودار ستونی (Column Chart): نمودار ستونی یک نمودار است که برای نمایش داده‌ها در قالب ستون‌ها استفاده می‌شود. هر ستون نمایانگر یک دسته از داده‌ها است و ارتفاع ستون نشان‌دهنده مقدار داده در آن دسته است. این نمودار به شما امکان می‌دهد تا مقایسه‌ای بین دسته‌ها و تغییرات آن‌ها را بصورت گرافیکی مشاهده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از نمودار ستونی، تعداد پاسخ‌ها در هر گزینه از یک سوال را مقایسه کنید و نموداری از توزیع پاسخ‌ها بر اساس انتخاب‌های مختلف برای آن سوال بدست آورید.

🔰 جدول (Table): جدول یک روش سازماندهی داده‌ است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات را در قالب سطرها و ستون‌ها نمایش دهید. در جدول، هر سطر نمایانگر یک نمونه داده است و هر ستون نمایانگر یک ویژگی یا مشخصه است. با استفاده از جدول می‌توانید داده‌های مشتریان را به صورت سازماندهی شده مشاهده کنید و مقادیر مختلف را بررسی کنید. می‌توانید فیلترها و مرتب‌سازی‌ها را روی جدول اعمال کنید تا به تحلیل دقیق‌تری از داده‌ها برسید.

🔰 نمودار دایره‌ای (Pie Chart): نمودار دایره‌ای یک نمودار است که برای نمایش توزیع درصدی یک مجموعه داده استفاده می‌شود. در این نمودار، داده‌ها به صورت بخش‌های دایره‌ای نمایش داده می‌شوند، که هر بخش نسبتی از کل را نمایان می‌کند. هر بخش دایره براساس مقدار نسبتی که نسبت به کل دارد، زاویه‌ای متناسب را در دایره ایجاد می‌کند. در واقع نمودار دایره ای برای نشان دادن سهم هر قسمت در کل بکار می‌رود. این نمودار به شما امکان می‌دهد تا سهم هر بخش را به راحتی مشاهده کنید و مقایسه‌هایی بین بخش‌ها انجام دهید.

🔰 درصد (Percentage): درصد یک واحد است که نشان می‌دهد چه قدر یک مقدار نسبت به کلیت یا دسته‌ای دیگر است. در قسمت تحلیل و گزارش دیجی فرم، می‌توانید با استفاده از درصدها، تحلیلی دقیق از داده‌های مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، می‌توانید درصد پاسخ‌دهی به یک سوال را محاسبه کنید یا درصد توزیع پاسخ‌ها بر اساس گزینه‌های مختلف را نمایش دهید. درصدها معمولاً به عنوان یک معیار مهم در تحلیل داده‌ها و مقایسه‌ی مقادیر مختلف استفاده می‌شوند.


با استفاده از این ابزارهای تحلیلی، شما می‌توانید داده‌هایی مانند پاسخ‌های مشتریان را به صورت گرافیکی و سازماندهی شده بررسی کنید و الگوها، تفاوت‌ها و روندهای مهم را شناسایی کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری برای شناخت مشتریان، رقابت پذیری، ارتقاء تجربه مشتری، پیش بینی رفتار مشتری و… انجام دهید و بهبودهای لازم را در محصولات و خدماتتان اعمال کنید.

دسته بندی شده در: