وبینار و رویداد آنلاین ابزارهای قدرتمندی برای آموزش، بازاریابی و ارتباط با مخاطبان هستند. با این حال، برای تعیین اینکه این رویدادها تا چه اندازه موفق بوده‌اند، لازم است آنها را ارزیابی کرد.

فرم نظرسنجی آنلاین ابزاری مفید برای سنجش اثربخشی وبینار و رویداد آنلاین است. این فرم‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا درک بهتری از نقاط قوت و ضعف رویداد خود داشته باشید و در آینده رویدادهای بهتری برگزار کنید.

✅ فرم های نظرسنجی دیجی فرم از یکسری امکانات برخوردار هستید مانند:
🔸 دانلود گزارشات
🔸 استفاده از فیلد کیفیت
🔸 محدود کردن تعداد تکمیل کنندگان
🔸 دانلود و پرینت سوالات و نظرات کاربران
🔸 فرم اطلاع رسانی هر تکمیل در پیامرسان ها
🔸 گزارش و تحلیل فرم با نمودار، درصد و جدول
🔸 و…

مراحل زیر را طی کنید تا یک فرم نظرسنجی کاربردی ایجاد کنید:
💠 پس از ورود به سایت دیجی فرم و ثبت نام در آن، بر روی ایجاد فرم جدید کلیک کنید و گزینه زیر را انتخاب کنید:


💠 با استفاده از این گزینه نیز می توانید از سایر فرم های دیگر کپی کنید و ویرایشش کنید:

💠 پس از باز شدن صفحه ویرتایش فرم و ایجاد تغییرات لازم، آن را ثبت نهایی کنید تا فرمتان در پنل ایجاد شود. سپس می توانید لینک آن را برای افراد انتشار دهید تا آن را تکمیل نمایند.

همچنین برای سنجیدن کیفیت موارد مختلف می تواندی از فیلد های کیفیت (شکلک دار) استفاده نمایید که به اشکال زیر هستند:

و همچنین تحلیل این فیلد ها به شکل زیر است:


🔻 فرم نظرسنجی آنلاین مزایای زیادی نسبت به روش‌های دیگر سنجش اثربخشی وبینار و رویداد آنلاین دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
▪️ صرفه جویی در زمان: فرم‌های نظرسنجی آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند تا زمان زیادی را صرف جمع‌آوری داده‌ها نکنید.
▪️ قابلیت تحلیل داده‌ها: این فرم ها می‌توانند به شما کمک کنند تا داده‌ها را به راحتی و به صورت خودکار تجزیه‌وتحلیل کنید.
▪️ صرفه جویی در هزینه: فرم های آنلاین باعث صرفه جویی در هزینه می شوند زیرا دیگر نیازی به چاپ فرم ها و نیروی انسانی برای جمع آوری اطلاعات نیست.


🔻 برای طراحی فرم نظرسنجی الکترونیکی برای سنجش اثربخشی وبینار و رویداد آنلاین، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
▪️ هدف خود را مشخص کنید: قبل از طراحی فرم نظرسنجی، باید هدف خود را از سنجش اثربخشی وبینار یا رویداد آنلاین مشخص کنید. آیا می‌خواهید میزان رضایت شرکت‌کنندگان، میزان یادگیری شرکت‌کنندگان یا تأثیر رویداد را ارزیابی کنید؟

▪️ سوال‌های خود را به دقت انتخاب کنید: سوال‌های فرم نظرسنجی باید به گونه‌ای طراحی شوند که به شما کمک کنند تا به اهداف خود برسید. سوال‌ها باید واضح، مختصر و قابل درک باشند.


▪️ گزینه‌های پاسخ را به طور کامل ارائه دهید: اگر سوالات شما سوالات چند گزینه‌ای هستند، باید گزینه‌های پاسخ را به طور کامل ارائه دهید. این کار به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا پاسخ خود را به راحتی انتخاب کنند.

▪️ فرم نظرسنجی را در زمان مناسب ارسال کنید: فرم نظرسنجی را باید در زمان مناسبی ارسال کنید. اگر فرم نظرسنجی را خیلی زود ارسال کنید، ممکن است شرکت‌کنندگان پاسخ‌های دقیقی ارائه ندهند. اگر فرم نظرسنجی را خیلی دیر ارسال کنید، ممکن است برخی از شرکت‌کنندگان فرصت تکمیل آن را نداشته باشند.



🔻 در اینجا چند نمونه سوال برای فرم نظرسنجی برای سنجش اثربخشی وبینار و رویداد آنلاین آورده شده است:
▪️ میزان رضایت شما از محتوای وبینار یا رویداد آنلاین چقدر است؟
▪️ میزان یادگیری شما از وبینار یا رویداد آنلاین چقدر است؟
▪️ آیا وبینار یا رویداد آنلاین ارزش زمانی و مالی شما را داشت؟
▪️ آیا پیشنهادی برای بهبود وبینار یا رویداد آنلاین دارید؟


برای ایجاد فرم های نظرسنجی بهتر است بیشتر از فیلد های لیست کشویی، چندگزینه ای یا چند انتخابی همزمان استفاده کنید. پس از جمع‌آوری داده‌ها از فرم نظرسنجی آنلاین، باید آنها را تجزیه‌وتحلیل کنید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف رویداد خود را شناسایی کنید.

فرم سازهای دیجیتال مانند دیجی‌فرم ابزارهای بسیار قدرتمندی برای طراحی فرم‌های آنلاین هستند که به راحتی امکان خلق فرم‌های سفارشی و با قابلیت‌های مختلف را فراهم می‌آورند.

www.digiform.ir

دسته بندی شده در: