درگاه پرداخت آنلاین، یک سرویس واسط است که توسط یک ارائه دهنده خدمات پرداخت یا یک پرداخت یار ارائه می شود و عملیات مجوزدهی به کارت اعتباری و پردازش پرداخت های مستقیم را برای کسب و کار الکترونیک، خرید اینترنتی، مدل فیزیکی و مجازی کسب و کار و … انجام می دهد.

🔰 در سامانه فرم ساز آنلاین دیجی فرم نیز امکان اتصال درگاه پرداخت در 3 روش به فرم ها و دریافت هزینه از کاربران وجود دارد:

✳️ درگاه پرداخت واسط: درگاه پرداخت واسط با بانک های صادرکننده کارت همکاری می کند. این نوع درگاه پرداخت هزینه کمتری نسبت به درگاه پرداخت مستقیم دارد مانند درگاه واسط زرین پال و آیدی پی.

✳️ درگاه پرداخت بانکی: درگاه پرداخت مستقیم به طور مستقیم با بانک های صادرکننده کارت همکاری می کند. این نوع درگاه پرداخت سریع ترین و ایمن ترین گزینه برای پردازش پرداخت است.

✳️ کارت به کارت: کارت به کارت به طورجداگانه در اپلیکیشن های دیگر انجام می شود و تصویر رسید آن در فرم بارگزاری می شود.



🔵 برای اتصال درگاه پرداخت واسط، در ابتدا باید در سایت های دیگر برای مثال زرین پال یا آیدی پی ثبت نام کنید و درگاه پرداخت خود را در آن ایجاد کنید سپس مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید اطلاعات درگاه پرداخت خود را داخل پنل دیجی فرم ثبت کنید تا بتوانید از آن داخل فرم ها استفاده نمایید:
1) ابتدا وارد پروفایل کاربری شوید.


2) سپس در قسمت درگاه پرداخت، احراز هویت انجام دهید و پس از تایید آن، اطلاعات مورد نیاز درگاه پرداخت/ کارت خود را در آن قسمت وارد کنید.

3) پس از ذخیره این اطلاعات می توانید از درگاه پرداخت در فرم های ثبت نام و ثبت سفارش استفاده کنید.

🔵 برای اتصال درگاه پرداخت بانکی نیز می توانید از درگاه بانک های ملی، پاسارگاد، سامان و ملت استفاده کنید.

🔵 همچنین برای ثبت اطلاعات کارت برای انجام کارت به کارت، باید از قسمت درگاه پرداخت که در پروفایل کاربری به آن اشاره شد اقدام نمایید.


4) در هنگام ویرایش فرم می توانید مبلغی که افراد باید واریز کنند را تعیین کنید. در قسمت نحوه پرداخت، درگاه پرداخت مورد نظر خود را نیز انتخاب نمایید تا کاربران همراه با وارد کردن اطلاعات، پرداخت هم انجام دهند:


📌 کاربرد درگاه پرداخت در فرم های آنلاین، امکان پرداخت آنلاین برای کاربران است. این امر می تواند برای انواع مختلفی از فرم ها مفید باشد، از جمله:

⬅️ فرم های ثبت نام: درگاه پرداخت می تواند برای دریافت هزینه ثبت نام برای محصولات یا خدمات استفاده شود.
⬅️ فرم های سفارش: از درگاه می توان برای دریافت هزینه محصولات یا خدمات سفارش داده شده استفاده شود.
⬅️ فرم های نظرسنجی: با استفاده از درگاه پرداخت هزینه شرکت در نظرسنجی ها را دریافت کرد.

⬅️ فرم های اهدایی: با فعال سازی درگاه پرداخت در این فرم ها می توان برای دریافت کمک های مالی برای خیریه ها یا سازمان های غیرانتفاعی اقدام کرد.


درگاه های پرداخت آنلاین یکی از ابزارهای ضروری در فرم های آنلاین است. این ابزارها برای طراح فرم ها این امکان را فراهم می کنند تا کاربران آنها به راحتی و با امنیت پرداخت های آنلاین را در فرم ها انجام دهند.

دسته بندی شده در: