انتخابات انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم ترین رویدادهای سالانه در مدارس است. این انتخابات فرصتی برای اولیا و مربیان است تا نمایندگان خود را برای مشارکت در تصمیم گیری های مدرسه انتخاب کنند. برگزاری انتخابات به صورت سنتی، مستلزم صرف زمان و منابع زیادی است. بنابراین، استفاده از فرم های آنلاین می تواند راه حل مناسبی برای برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان باشد.

فرم ساز آنلاین دیجی فرم به کمک مدارس آمده تا فرایند انجام انتخابات را بسیار سریع تر و آسان تر کند. برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان با استفاده از فرم های آنلاین مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
✅ صرفه جویی در زمان و منابع: برگزاری انتخابات به صورت سنتی، مستلزم صرف زمان و منابع زیادی است. از جمله این منابع می توان به نیروی انسانی، کاغذ، و سایر ملزومات اشاره کرد. استفاده از فرم های آنلاین می تواند به صرفه جویی در این منابع کمک کند.

✅ سهولت در برگزاری: برگزاری انتخابات در حالت عادی نیازمند حضور افراد در مدارس برای رای دادن است و مراحل زیادی در انجام آن باید طی شود. از جمله این مراحل می توان به تهیه و توزیع برگه های رای، جمع آوری برگه های رای، و شمارش آرا اشاره کرد. استفاده از فرم های آنلاین می تواند این مراحل را بهبود ببخشد.

✅ سهولت دسترسی به فرم: این امر موجب می شود تا تمامی افراد از هر کجا و در هر زمان بتوانند از طریق فرم انتخابات الکترونیکی در رای دهی شرکت کنند.

✅ افزایش مشارکت: اما اصلی ترین نکته در استفاده از فرم های آنلاین می تواند به افزایش مشارکت اولیا و مربیان در انتخابات کمک کند زیرا در جامعه‌های امروزی، مشارکت والدین در امور آموزشی و تصمیم‌گیری‌های مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است. والدین قادر خواهند بود بدون نیاز به حضور فیزیکی در مدرسه و صرف وقت و انرژی برای این امور، در فرآیند ثبت نام و رای‌گیری شرکت کنند.

✅ درک بهتر از نتایج انتخابات: با تحلیل و گزارش فرم انتخابات، می‌توان به طور دقیق نتایج رای‌گیری را با استفاده از نمودار ستونی، جدول، نمودار دایره ای، درصد و غیره بررسی کرد. این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا درک بهتری از نظرات و ترجیحات والدین و مربیان داشته باشیم.


🔰 اما مهم ترین نکته در ایجاد یک فرم دیجیتال انتخابات، ویژگی ها و کاربرد های آن فرم است:
🔸 شمارش سیستمی آرا و تعیین منتخبین
🔸 تکمیل فرم توسط افراد فقط یکبار
🔸 روش های احرازهویت مختلف
🔸 امنیت آرا
🔸 فیلد لیست کاندیدا
🔸 تعیین لیست رای دهندگان
🔸 مشخص کردن حداکثر تعداد انتخاب
🔸 تنظیم تاریخ و ساعت شروع و پایان و…


برای ایجاد یک فرم الکترونیکی انتخابات انجمن و اولیا مربیان، وارد سامانه دیجی فرم شوید و پس از ثبت نام در آن، مراحل زیر را طی کنید⬇️
1) روی گزینه ایجاد فرم جدید کلیک کنید.



2) فرم انتخابات را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ایجاد فرم کلیک کنید.


3) عنوان فرم را تایپ کنید، سپس اقدام به ویرایش فرم کنید و در آخر پس از ثبت نهایی، لینک آن را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا در این انتخابات مهم شرکت کنند.

استفاده از یک فرم ساز آنلاین مانند دیجیفرم، در برگزاری انتخابات انجمن اولیا نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ابزارها با ارائه امکاناتی همچون ثبت نام آسان و راحت و رای‌گیری آنلاین، به والدین و مربیان این امکان را می‌دهند تا به راحتی در فرآیند انتخابات شرکت کنند. علاوه بر آن، مربیان نیز می‌توانند با استفاده از این فرم سازها، فرآیند برگزاری انتخابات را بهبود بخشند و از طریق آن به والدین اطلاعات مربوط به نامزدها و برنامه‌ها را ارائه دهند.

دسته بندی شده در: